Globalna raziskava: Imate raje digitalno ali tiskano?


Rezultati mednarodne raziskave podjetja Two Sides zagotavljajo edinstven vpogled v to, kakšno mnenje imajo potrošniki po vsem svetu glede papirja in tiska.

Raziskavo je junija letos izvedla agencija Toluna med več kot 10.700 potrošniki. Nacionalne raziskave na reprezentativnih vzorcih so bile izvedene v desetih državah: Avstraliji, Braziliji, Franciji, Nemčiji, Italiji, Novi Zelandiji, Južni Afriki, Španiji, Združenem kraljestvu in Združenih državah Amerike.

Rezultati kažejo, da imajo potrošniki izjemno raje tisk, ko zadeva branje v prostem času, ko berejo npr. knjige, revije, novice itd. 72 % anketirancev po celem svetu bere raje tiskane knjige, le 9 % raje bere e-knjige. Med državami je bilo tudi veliko razlik, npr. v Nemčiji 75 % potrošnikov raje bere tiskani časopis, v Španiji pa le 42 %.

Ne samo, da dajejo potrošniki po vsem svetu prednost tisku, imajo do tiskanih besedil tudi večje zaupanje. 76 % vseh anketirancev meni, da so “lažne novice” zaskrbljujoče in v trendu in samo 24 % zaupa novicam, ki jih berejo v socialnih medijih. Poleg tega 63 % vseh anketirancev meni, da dobimo z branjem novic v tiskanem časopisu bolj poglobljeno sliko.

Raziskava je tudi pokazala, da imajo potrošniki negativno percepcijo spletnega oglaševanja. 68 % anketirancev pravi, da spletnim oglasom ne posveča pozornosti in 62 % jih meni, da so spletni oglasi nadležni in po navadi nerelevantni. 57 % anketirancev se trudi, da bi blokirali ali preprečili prikazovanje spletnih oglasov.

Kljub nenehnih težnjam, da bi se čim več komunikacije odvijalo preko digitalnih medijev, 89 % potrošnikov želi imeti pravico do izbire o tem, kako finančne organizacije in ponudniki storitev komunicirajo z njimi (preko tiska ali elektronsko). Pri čemer se nadaljnjih 77 % strinja, da jim za tiskane račune in bančne izpiske ne bi smeli dodatno zaračunavati.

Okoljevarstveni pozivi podjetij (»Bodi eko-ne tiskaj!«, »Ohrani drevesa«) niso obrodili sadov, saj so potrošniki do njihovih namenov sumičavi. 62 % anketirancev po celem svetu je namreč mnenja, da želijo podjetja na ta način le prihraniti denar in ne varovati okolja.

Anketiranci imajo tudi skrbi glede zasebnosti in varnosti. 71% anketirancev skrbi, da so osebni podatki, ki jih hranijo v elektronski obliki, lahko zlorabljeni, ukradeni, izgubljeni ali poškodovani, 73 % pa doma hrani varnostno kopijo pomembnih dokumentov.

Če povzamemo, ugotovitve kažejo, da potrošniki tisku bolj zaupajo, v branju tiska bolj uživajo in informacije bolj poglobljeno razumejo. Čutijo prenasičenost elektronskih sporočil, prav tako pa nimajo zaupanja v varnost in zasebnost na spletu.

 

DEJSTVA V BOJU DIGITALNEGA PROTI TISKANEMU

Kako želimo brati
85 % Francozov raje bere natisnjeno knjigo.
78 % Britancev ima raje tiskane revije.
75 % Nemcev raje bere tiskane časopise.

Bralne navade
67 % Nemcev vsaj enkrat tedensko bere tiskan časopis.
57 % Italijanov vsaj enkrat tedensko bere tiskano revijo.
56 % Špancev vsaj enkrat tedensko bere tiskano knjigo.
35 % Francozov nikoli ne bere promocijskih emailov.

Zaupljivi viri
74 % Francozov bi bilo zelo zaskrbljenih, če bi ukinili tiskane časopise.
62 % Francozov zaupa in verjame novicam v tiskanih časopisih.

Digitalna zasičenost
79 % Francozov pravi, da se je potrebno ”izklopiti” in uživati v tiskanih knjigah in revijah.
72 % Britancev je mnenja, da je večji užitek brati pravo knjigo kot pa elektronsko.
60 % Špancev skrbi, da je njihovo zdravje ogroženo zaradi preobsežne uporabe elektronike.

Oglaševanje
78 % Britancev ne posveča pozornosti oglasom na spletu.
64 % Nemcev je mnenja, da so spletni oglasi nadležni in po navadi nerelevantni.

 

Save

Save

Save

Dodaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja